CoNTenG diNDinG

Saturday 9 July 2011

sahabat,kawan vs teman

salam

Dalam kehidupan di dunia yang indah ni,semua tak lari dari bersahabat ,berkawan.Arini aku nak kongsi sket dan mempersoalkan pasal sahabat dan teman ni.Di antara sahabat dengan teman mana yang korang akan pilih??? dah semestinya jawapan sahabat betui tak...yep sahabat dalam kehidupan dunia ni, memang sangat penting ,sebab sahabat lah tempat untuk kita meluahkan rasa suka duka kita,sahabat jugak tempat untuk enjoy sekali kn.....tapi bagi aku korang silap untuk megutamakan sahabat/kawan sebagai orang yang penting dalam hidup korang...bukan aku nak kata kawan tu tak penting,sahabat dan kawan sangat2 lah penting tak ada sahabat sapa la kita kat dunia,memang tak boleh nak hidup la kalau kita tidak mempunyai sahabat/kawan kn...

Apa yang aku cuba nak bincangkan adalah mengapa aku letak kan teman paling utama,dan sahabat adalah kedua,kalau korang perasan la kan,masa usia kita dalam lingkungan belasan tahun sahabat adalah orang utama,kerana sahabat tempat kita bergurau dan segalanya sebab pada usia tu kita dah tentu belum mempunyai teman,tapi bila usia kita dah mula ingin berada dalam dunia percintaan,atau ingin mencari teman,kita dah mula mempunyia 2 golongan orang penting dalam hidup iaitu sahabat dan teman.

ok sekarang aku kenapa aku cakap teman itu lebih penting dari sahabat,tapi jangan salah paham,jangan kata aku tak pentingkan sahabat,tapi secara logiknya,cuba korang bayangkan,dulu semasa korang masih belajaq,masing-masing bljar la kan..time cuti semester korang dan sahabat mesti boleh bertemu time cuti kan..boleh enjoy kemana2 sebab masa tu korang masih lom ada komitmen contoh kerja,keluarga dan lain2 lah.Lepas dah abis blajar ,semua dengan komitmen dengan kerja kan,aku nak tanya korang ada masa tak lagi korang dengan sahabat korang???kompom2 dah tak masa kan,kalau sahabat korang dah berkeluarga plak???lagi la dah takdak masa...sebab itu la putaran kehidupan kita..dah memang camtu...

so kat sini bila ditanya mana satu korang pilih,baik korang pilih teman,sekali lagi aku ulang bukan aku nak kata kawan tu tak penting,tapi teman lebih penting jaga la elok bila berteman,sebab teman sentisa ada time kita susah dan senang,teman sentiasa berada disisi kita walau camna pon kita ni,teman adalah teman sehidup semati bila dah bersama,kalau korang cuti sem,pon kawan2 mesti takdak kan sebab diorang mesti dengan komitmen diorang mesti ada yang keje,kuar dating,dan macam2 la,tinggal la korang sorang diri,tapi teman sentiasa ada dengan korang.So secara logiknya lah,memang kedua-dua gologan ni penting,tapi korang decide la,ANTARA TEMAN DAN SAHABAT.percayalah kita berpijak dibumi yang nyata!!!



 
                                    VS
            


p/s: "Dunia cuma sementara,kehidupan cuma pentas,bersahabat cuma seketika,berteman adalah selamanya"

                           *tegur aku kalau aku silap dan sila beri pandagan di komen tq* TRY TEKAN LIKE

2 comments:

  1. heheh.....myb akan datang mst ada kan..xkan xnk kwin..hehehhe

    ReplyDelete