CoNTenG diNDinG

Monday, 30 May 2011

serabut kepala hotak!!!!!


serabut???? pa yg dikatkn dgn serabut...




meh sini aku nk habaq kt hgpa,serabut ni boleh dikatakn tekann jiwa lah ,slalunya jadi kat org2 yg dok pikiaq bnyak sgt,contoh bnda2 yg bleh bt serabut adalah msalah cinta,duit,kluarga,mslah org len (tu la jga sgt tepi kain org amek hg sndri yg serabut..huhuhuh),tmpt tggl,dan bnyk lg la....setiap msalh yg dihadapi tu yg slalunya bt serabut..huhuuhu






Menurut pakar kesihatan serabut adalah adik beradik kepada stress atau pressure atau dalam bahasa melayunye tekanan..
tak kira la ape2 aje yg tertekan..mental, emos, fizikal, rohani dsb.
Stress atau tekanan ni merupakan tindak balas fizikal, emosi dan mental seseorang terhadap sebarang perubahan atau tuntutan yang dialami seseorang individu. Ianya ibarat satu bebanan kepada sesiapa yang mengalami tekanan yang melampau. Selain itu, definisi 'stress' turut melibatkan penggunaan semua sistem yang ada dalam badan yang melampaui keupayaan. Individu berkenaan mendapati suka menyesuaikan diri dengan keadaan dan memerlukan usaha yang lebih untuk mencapai keseimbangan dalam dirinya dan dengan alam sekitar.
Kesan stress ni akan bertindak balas pada kesihatan seperti...



Jadi...janganlah stress2..ok!
Setiap yang berlaku dalam perjalanan hidup kita pasti ada hikmahnya..cuma kite ni je yg buta dalam menilai setiap yang berlaku..asyik nak bersangka buruk jer..Think Positif Make Life Proactive...peace!! 














p/s : amalkan baca ayat dibwah supaya dpat mngatasi msalh serabut/skit kpala..emm slamat beramal lah naa..



TRY TEKAN LIKE

Renungkan wahai sahabat budiman... ... ..




1) SENYUMAN itu tanda kemesraan, diberi kepada manusia dianggap sedekah. KETAWA itu lambang kelalaian. Selalu dilakukan hati akan mati. Dibuat di hadapan manusia menghilangkan maruah diri.

2) Setiap kesalahan yang dilakukan jadikanlah pengajaran, insaflah ini tanda kelemahan diri, kesalilah keterlanjuran itu dan berazamlah tidak mengulanginya lagi.

3) Syukur nikmat dan sabar di dalam ujian amat mudah diucapkan tetapi amat sulit dilaksanakan.

4) Kesenangan dan kemewahan selalunya membawa kepada kesombongan dan kelalaian. Kesusahan dan penderitaan itu selalunya membawa kekecewaan dan putus asa, kecuali orang yang mukmin.

5) Diantara tanda-tanda orang yang sombong itu adalah cepat melahirkan sifat marah, suka memotong percakapan orang lain, suka bermujadalah iaitu bertegang leher, nampak dimukanya rasa tidak senang jika ada orang yang lebih darinya di satu majlis, bercakap meninggikan suara, pantang ditegur, tidak ada tanda-tanda kesal di atas tiap kesalahannya.

6) Orang yang sudah hilang sifat marah (lemah mujahadah). Orang yang ada sifat marah tapi dapat disembunyikan kecuali ditempat-tempat yang munasabah inilah manusia normal.

7) Tahu diri kita hamba itu adalah ilmu, merasa diri kita itu hamba itu penghayatan, yang kedua inilah akan lahir sifat tawaduk, malu, khusyuk, takut, hina dan lain-lain lagi sifat kehambaan.

8) Jika kita mengingati dosa, kita tidak nampak lagi kebaikan diri kita, apatahlagi untuk dibanggakan.

9) Lahirkan kemesraan kita sesama manusia kerana itu adalah haknya tapi jangan putus hati kita dengan ALLAH, ini adalah hakNYA pula.

10) Apabila rasa senang dengan pujian, rasa sakit dengan kehinaan menunjukkan kita ada kepentingan peribadi, tanda kita tidak ikhlas membuat kebaikan. 




p/s : nothing
TRY TEKAN LIKE

apa itu kawen??

Kekuatan lelaki bergantung kepada wanita yang baik. Sebaliknya wanita yang jahat boleh merosakan masa depan lelaki. Kenyataan ini mungkin tidak disenangi oleh baik lelaki mahupun wanita. Tapi kenyataan itu boleh dibuktikan seperti berikut:

Wanita :-

1. Isteri sambut kepulangan suami dengan senyuman
2. Isteri menyediakan minuman untuk meredakan kepenatan suami.
3. Isteri menyediakan kain tuala dan berus gigi untuk suami mandi sebelum solat maghrib
4. Isteri siapkan tempat tidur untuk suami berihat selepas solat isya’
5. Isteri menemani suami menjelang tidur dengan perbualan yang menghiburkan
6. Isteri siapkan pakaian untuk kerja dan menghidangkan sarapan pagi
7. Isteri menjaga diri, maruah diri, dan menjaga harta dan anak suami

Lelaki :-

1. Masalah suami di pejabat hilang serta merta, hati gembira melihat keadaan isteri
2. Masalah suami di pejabat hilang serta merta, hati gembira melihat keadaan isteri
3. Suami mandi dan tubuhnya kembali segar sebelum menghadap Allah
4. Jiwa suami tenang sambil merihatkan minda dan tenaga.
5. Suami beroleh tenaga baru kerana mendapat aura isteri
6. Suami pergi kerja dalam keadaan jiwa yang tenang dan terhibur
7. Suami dalam perjalanan ke tempat kerja penuh keyakinan dan dapat bekerja yang penuh ikhlas

Lihatlah betapa cerianya suami ketika pulang dari tempat kerja. Keadaan itu berterusan sehingga suami tidur dan bangun semula. Suami tidak mengharapkan sesuatu daripada isterinya kecuali belaian kasih dan manja sepanjang masa.


Hadis riwayat Ahmad, an-Nasaie dan al-Hakim ini bermaksud: “Dan sebaik-baik wanita ialah mereka yang boleh mengembirakan engkau apabila kamu melihatnya, dan yang mentaati kamu apabila kamu menyuruhnya, dan dia memelihara maruah dirinya dan harta engkau ketika ketiadaanmu.


Sebaliknya jika isteri jahat, tidak mengikut panduan di atas, maka suami akan berhadapan dengan tekanan perasaan. Perhatikan contoh berikut:

Isteri :-

1. Isteri menyembut kepulang suami dengan pelbagai soalan perangkap
2. Isteri sebuk di dapur untuk membuat makan malam
3. Isteri asyik menonton tv
4. Isteri tidur di hadapan tv
5. Isteri menghantar suami di hadapan pintu tanpa memohon maaf kerana tidak berasa bersalah kepada suami
6. Isteri tidak menjaga maruah diri dan harta suami diperlakukan sesuka hati.
Kearah Pembentukan Keluarga Bahagia
Suami :-

1. Suami yang hendak masuk rumah berkira-kira untuk keluar rumah, masalah menjadi bertambah berat
2. Suami yang dahaga ke dapat mengambil sendiri air minuman
3. Suami juga menonton tv
4. Suami menunggu dilayan isteri di atas katil
5. Suami pergi kerja dalam keadaan tidak ceria dan terbuku pelbagai persoalan yang belum terjawab
6. Suami di tempat kerja penuh kebimbangan.

Isteri yang tidak dapat melakukan perkara yang disebut dalam hadis di atas, adalah sejahat-jahat isteri. Dia telah merosakan masa depan suaminya. Suami tidak beroleh pahala malah boleh jadi berdosa. Menyedari keadaan ini, seseorang isteri harus melatihkan diri ke arah wanita yang terbaik. Semoga kehidupan mereka nanti terarah kearah yang tepat..



p/s: best kn klu cmni...aman dunia akhirat~~ TRY TEKAN LIKE

Wednesday, 25 May 2011

ngeri VS scary stunt men got broken leg..uhuhuhuhuh!!!~~

 tgk la sndri...uhuhuu!!!!



video



p/s :  Jangan tengok kalau xleh nk tgk serius ngeri!!!!!



thank to "baik punya" :
http://www.facebook.com/video/video.php?v=1911703684491&oid=172451446100134&comments TRY TEKAN LIKE

diam lebh baik,dri bersuara..btui ka!!!!?

salam geng,

aku pon xpahm pasai pa da pepatah berkata "lbih baik kita diam,daripada kita bersuara",hgpa pikiaq cmne plak?ape pndpat hgpa?..bg aku la kn...mmg la bgus,tp kdng2 tu kita kena jgk bersuara klu x,mst bnda tu tersimpan,orng tua2 kta,klu diam2 brisi,mean klu lama2 simpan lma2 meletup jgk btui x??....

so cmne skrng ? kna diam ka ? kena bersuara ka? mna stu ni...klu bersuara tkut sesorang xleh tu mst xleh trima,kdang2 la kn....kcik ati lak? ssh jgk kan..dh tu nk bt lagu mna lg....ce hgpa bg pndapat sket..hehheheh

tu je la kot aku nk try kongsi..klu da suggestion ka?moh la kita komen2 ye....ok sekian salam....
tp sblm aku blah ada sket wadah utk dihati heheheh...
Cemburu tak bertempat , mengundang kesesalan sendiri ,
"tepuk lah dada tanyalah selera " , jgn suka menuduh dan menunding jari mencari kesalahan Orang laen ,Cermin diri dan nilai diri sendiri dulu sebelum memulakan Bicara .Wal hal Diri Sendiri yg tdk betul ..huhuhuhuhu..apeee pon xbleh.....





p/s : "sAbAr Itu SeParUh dAriPada IMAN" TRY TEKAN LIKE

Tuesday, 24 May 2011

GuSAr!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

tiada lain gusar slain kerana hati,
mnjadi kekalutan serta penuh debaran,
disna cabaran disini cabaran,
desak desup manjadi kian bergoncang,

knapa ia berlaku,
apakah ini semua,
untuk apa juga ini semua,
sbb apakah ni smua,

persoalan demi persoalan mnjadi tanda tnya?
kini kian mnjadi tidak tentu arah,
kini mnjadi parah,
sgat2 parah...

parahnya hingga ke dalam hati,
kedalam hati yg lmbut,
dalam sangat dalam,
hinggakn duri yg tercucuk sukar dicari.

sangat pedih dan terseksa,
kluarkn la duri itu,
tp bagaimana?

cuma satu,
hilangkn prsangka,
tnamkn kepercayaan,
mgkin mudah utk hilangkn kesengsaraan...

cinta itu mmg pahit,pedih,panas,perit,mnyakitkn....tp "SEBENARNYA CINTA ITU INDAH TAK TERKATA"






create by : papamaricano (tp merapu2 je... :P ) TRY TEKAN LIKE

panggilan kubur!!!


Pada suatu masa yang ditetapkan...
Kita pasti dirisik..
Pertunangan sejak azali..
Di hujung hidup nanti..

Berlangsungnya perkahwinanmu dengan maut..
Hantarannya..sakit dan nazak..
Tamu bertandang menghadiahkan esak tangis..
Pengantin dimandikan..

Dipakaikan baju cantik putih..
Wangian gaharu dan cendana..
Keranda jadi pelaminan..
Pengantin bersanding sendirian..

Di arak keliling kampung..
Berkompangkan azan dan kalimah kudus..
Akad nikahnya bacaan talkin..
Berwalikan liang lahat..

Saksi pula nisan-nisan..
Siraman air mawar..
Keluarga terdekat menepung tawar..
Tiba masa pengantin..
Menunggu sendirian..

Malam pertama bersama KEKASIH..
Di kamar bertilamkan tanah..
Dan Dia menuntut janji..
Sucikah kita tatkala berpadu..

Pernahkah taubat sepanjang hayat..
Atau terkubur bersama dosa-dosa...
Dan Dia Kekasih itu..
Menetapkanmu ke syurga..
Atau melemparkan dirimu ke neraka







p/s: moh la kita bertaubat!!!!!
TRY TEKAN LIKE

kelahiran sungsang

AKU BUH VIDEO NI BKN APA....SUPAYA BILA KITA TGK NI ,HARAP2 LEPAS NI KITA LEBIH MGHORMATI IBU KITA,TGK LA SNDRI BERTAPA SSH NYA IBU NK MELAHIRAN KITA...!!!!!

 peringatan : klu spa2 yg xleh nk tgk,bgus jgn tgk...kang pitam kt situ jgk..hahhahhah


 



P/S: aku sndiri pon xleh nk tgk video ni..hehhe..dpt tgk sat je...pening kpla trus..huhuhuuhuh
TRY TEKAN LIKE

Mamat Mat Salleh yang benci Lynas dan sayang Malaysia

cuba hgpa tgk video ni..mls aku nk ckp bnyak la...
tgk la sndri na....smpai isu liwat pon dia tau..bguih tul r..heheheeheh..





 



P/S : APE PON AKU NK CKP THANK LA KT http://blogserius.blogspot.com/ SBB CURI SKET INFO DRI DIA..HEHEHHEHEHE
TRY TEKAN LIKE

Sunday, 22 May 2011

kaLaU La pOmpUan TAU!!!!! (VeRsiON 2)

 salam....
hai geng2 slamat bertumu kembali,arini aku nk smbung blk pasai tajuk dia atas....hehehhehe....






* laki klu kebnyakn la kn,klu dia cm xmau xpon cm xberstuju..mst dia bt cmni"emmm..tengok la cmna" sbb laki xsuka kcik kn ati si dia cmtu r...hehehe

* ok laki ni kdg2 tu ckp men lpas like ckap direct to the point..sbb laki tu nk bersikap jujuq la...pastu nk sng nnt hrp prmpuan tu phm mksud sbnq nya...lbh kurang cmtu r...

*ha ni lagi best,attention gurl laki mmg sng cumburu bila prmpuan asyik dok sebut ja nma sesorang laki tu...besa la manusia....standard la tu..

*pastu laki ni kdng2 mls nk amek port so,laki xkn boleh blajq sume psai pmpuan nk cri kt library ,baca buku2 psai pompuan xdapt la der!!!!..so laki jadi keliru dn kurang phm la psai sikap permpuan ,knpa permpuan begitu dan begini...cmtu r kot..hehhee..

*Tip yg best skit..laki rsa la...laki mmg ptt tau lbh dlm lgi psai cmna nk berhdpan ngn prmpuan,sbb klu dia tau hbugn tu dpat la berjalan lancar n smpurna...huhuhuhu~~

 *mcmna hebatnya laki ni...cm romeo dan flirting dgn awek2 kn...tp cmna pon dia ttp da sorang ja AWEK yg special(calon bini) "YANG LEN SUME KAWAN"

*hahhaa...laki bila tertgk dada pmpuan ka tersntuh tngn ka..maafkn la na..bkn sngja tu...dn anggp bnda tu kejadian indah giler!!..hahahhahahha~~
* yang ni mmg prmpuan pling2 ptt tau..bila cm hubungan tu terputih ditgh jalan r kn lelaki pon rsa SEDIH jgk,cuma malas nk tujk  kt orng rmai ja..~~pdahal hati luka lara kot....

* emm..ni tip tuk pmpuan la..klu laki tu minat kt hgpa bg la "hint"sket ..mana tau dua2 suka sma suka..sng sket msuk line...kn2~~

*laki akan rsa malu giler klu xleh nk tolong perpmpuan..

*ni nk habaq mai...laki ni cukp lemah ngn airmata pmpuan klu hgpa nk tau..hehehhehhe~~tmbh dpa lagi LEMAH,TEWAS, dgn airmata awek depa yg depa syag...tu yg jd pepatah "air mata senjata prmpuan"

* ni hbaq ni,laki ni bkn nya SEMPURNA 100% biaq la dari segi rupanya,xpon pndagan dlmannya,so prmpuan xyah la nk harap yg heabt2 ja dri laki ni,!!!! laki jgk normal dan byak KELEMAHAN!!!

wasssalam...


p/s: aku ckp cukup kot na...SLAMAT BERAMAL LA YE!!!

TRY TEKAN LIKE

Saturday, 21 May 2011

kaLaU La pOmpUan TAU!!!!!



assalamualaikum....
hehehhe....arini aku xdak la nk ckp psai apa2 sgt pon sja ja nk kongsi2 pngetahun,apa yg aku nk tulis mgkin btui la kn..tp klu rsa xbtui tolng tujukkan.hehehhe
apa yg aku nk try bincang kan ni...cewwaaah..bincangkn konon...khas utk insan yg bergelar WANITA..hehhe..tp utk lelaki pon bleh gak...banyak je persamaan kn...


dgq sini wahai WANIta pujaaan skalian....klu la hgpa tau~~~

* laki ni pon bleh jd sesorang yg sgt snsitif bkn tu ja..laki juga bleh jg seorng yg slalu mngambil berat atau prihatin lah...ala...take care tu..ehhehe

* klu la seseorang laki ni minat kat sorang pmpuan ni,xsmstinya pmpuan tu cun,lawa,cantik,ayu,dan mcm2 lah kn..laki mna xnk cmtu..tp xsbanya..laki ni klu bleh cukup la dengan budi bhasa,dan kesopanan dh kira  "A"klu dpt cmtu..hehhe.laki kdng2 di bleh jd suka kat pmpaun klu bnyk persamaan mcm cra pemikiranxpon minat ,ala...lebh kurang lagu tu la...so byk2 la story2 kn...lg bnyk story lg la rapt..kn2....

*lepas tu..laki ni dia slalu nya xbrpa nk tau perasaan sbrnq yg dirasakn kt pompuan ni..  
*laki ni dia mudah ja...rilek la..di klu ditolak scara baik dia sng nk trima....
 
*pastu laki kira dia jenis..kira suka mnojjolkn dri...utk apa g..adjust awek la kn2..
*dh lumrah dunia laki di lahrikn dengan persaan kuat sgt kt wanita sbb tu la klu laki usha2 mst usha2 pelik..klu bleh jeling 360 pon belh g... smpai nk terkeluaq bijik mata


*bnyak laki mst rsa risau klu nk ajak first time date..kompom rsa resah gelisah...yela nk ajak awek tu kluaq mau xresah
*sapa2 pon klu bergelaq lelaki mst mau tiru gaya artis..bru smart bru leh tacle awek2....bru leh dpat..macho ktakan...hehhe

klik sini version 2


p/s:emmm apa lg ek...hgpa tggu la versi yg kedua nye..xlarat nk taip daaa...tggguuu " klu pompuan tau versi 2"..hehhe


TRY TEKAN LIKE

Friday, 20 May 2011

APA YG LELAKI SUKA DAN TAK SUKA PADA WANITA

 
Lelaki suka: 



a.. Sikap kelakar
b.. Budi pekerti dan kesopanan
c.. Murah hati
d.. Senyuman manja
e.. Pandai memasak
f.. Pandai dalam mengenakan pakaian
g.. Penampilan/imej yg sesuai dengan citarasanya
h.. Tak mudah naik angin
i.. Seorang wanita yg sanggup meminjamkan keretanya pada lelaki bila kereta laki tersebut rosak
j.. Tak terlalu seksi dalam berpakaian
k.. "Tak apalah,tadi U dah belanja I makan, jadi sekarang biar I belanja tiket wayang"
l.. Wanita yg dapat menjalin hubungan rapat dengan ibu atau keluarganya
m.. Berwawasan atau bercita-cita tinggi
n.. Mempunyai keyakinan diri yg tinggi
o.. Tahu menjaga maruah diri. Bersemangat dan tak mudah mengalah dalam situasi yg tertekan.
p.. Sentiasa berada di sisinya saat duka dan gembira
q.. Tak berleter walau terpaksa menghantar lelaki ke lapangan terbang pada 2 pagi
r.. Sediakan secawan teh atau kopi tanpa disuruh oleh lelaki
s.. Wanita yg mengambil berat tentang lelaki
t.. Sikap keibuan
u.. Sukakan kanak-kanak
v.. Suara lembut tanpa dibuat2
w.. Pandai membawa diri. Tak kekok dibawa ke mana pun
x.. boleh dibawa berbincang dan memberi pendapat
y.. memberi sokongan moral dlm apa jua usaha yg dilakukan lelaki
z.. tak memperkecilkan kelemahan lelaki sebaliknya menerima seadanya diri lelaki tersebut
aa.. tahu bersyukur
ab.. pandai berjimat-cermat
ac.. tak mengharapkan lelaki dalam semua hal


 

 
 

Lelaki Tak Suka

1.. Wanita yg suka mengumpat
2.. sombong dan bongkak
3.. menunjukkan sikap yg terlalu memiliki
4.. hisap rokok
5.. "Kau ni macam orang tiga suku!"Mengutuklah tu...
6.. Wanita yg melayan lelaki seperti alas kaki
7.. wanita yg suka menunjuk2 utk dapatkan perhatian
8.. "Tak bolehkah U lakukan sesuatu yg betul!"
9.. "Jgn cuba beritahu I apa yg patut I lakukan dan yg tak patut I lakukan.."
10.. wanita yg hipokrit
11.. pembohong dan suka mencari alasan
12.. terlalu ingin mengetahui hal peribadi si lelaki
13.. sukar buat keputusan terutamanya hal berkenaan hubungan mereka
14.. kurang sifat kasih sayang walaupun terhadap binatang
15.. pengotor dan pemalas
16.. tak bertanggungjawab langsung
17.. tak pandai mengemas
18.. terlalu bebas dan kuat bersosial hingga tiada batasan pergaulan
19.. kuat berleter walau hal remeh temeh
20.. boros berbelanja
21.. tak tahu memasak
22.. sikap manja yg terlalu menyakitkan hati
23.. "Queen Control" atau suka mengarah2
24.. tak pandai bergaya atau selekeh
25.. suka bermekap tebal sehingga hilang keayuan asli
26.. suka mengungkit2 hal-hal lalu
27.. panas- baran
28.. kuat merajuk dan sukar dipujuk

29.. terlalu pendiam sehingga susah utk berkomunikasi tak mahu mengakui kesilapan dan ego





 p/s : pada kaum2 wanita kn2....sndir baca sndri mau ingat la...hehehhe...

TRY TEKAN LIKE

Apa yAnG dikATAkAn CintA SaYang SukA mInAt

Cinta - kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau buleh nak dia tau.. dan kita sebuleh2nya mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya.





Sayang - kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita.





Suka - kita sukakan dia kerana dia kelakar. dia happy-go-lucky. bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. tapi, kita taklah rindu giller kat dia bila tak berjumpa seminggu...




 


Minat - apa sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya











p/S : ha cmna??so geng yg mna 1 hgpa dok rsa?cinta,sayang,suka,minat??
TRY TEKAN LIKE

Wednesday, 18 May 2011

”Kerana PULUT Santan BINASA, Kerana MULUT Badan BINASA”

assalamualaikum....

wahai insan yg bergelar manusia.pernah hgpa dgq kta-kta hikmah seperti"lidah anda menentukan siapa diri ada" arini rmai antara kita yg dh luapa jaga lidah,arini jgk kita suma suka2 betkata-kata,tnpa check dulu bak kata org utagha "hg serbu xpakai helmet",dan tu suka2 hati dok mgata xpikir yg kita ni suma sma HAMBA kepada YANG MAHA ESA!!bila nk sedaq ni???

kat sini aku bkn nk berceramah,tp cuma nk mnasiht kwan2 suma termsuk aku skali,sbb bnda ni jd pon atas aku dn pnybb nye pon aku....huhuhu..sbb dok lantang sgt berkata2,smpai xpikiaq persaan orng len mcm mna,kita slalu lupa yg pepatah melayu ada mngatakan "kerana pulut santan binasa,kerana mulut badan binasa"aku sokong sgt dgn pepatah ni,islam slalu mgajar kta ttg berpikir dulu sblm berkata2 btui x...tp itu la jd skang ni klu mulut tu klu lancaq dok ckp..mmg xingt dunia..mmg xpkiaq apa2,xpkiaq akibat2 dripada mulut yg celupar.aku harap masa akan dtg kita dpt berubah la kn,tp sblm aku noktah kn aku ponya berletiaq ni aku nk mintak maaf sgt2 pada SOMEONE klu rse terluka,lgsung xdak niat nk bt cmtu sbb AKU BKN SEMPURNA.


Moga bnda aku tulis ni menjadi satu wadah atau iktibar walupon xsebaerapa ni pada Hgpa yang sudi membaca halaman aku ini. Ingatlah Wahai INSAN, Selama-lamanya KITA Tidak Akan Sempurna, Apa Yang Kita Boleh Lakukan TERUS Menjadi Yang Terbaik Di Antara Yang Terbaik!!



p/s : "pkiaq sblm ckp,jgn dok men balun ja" dn hormati orang len jgk TRY TEKAN LIKE

10 tip eLAkAN BerTEnGKaQ.......

ASSALAMUALAIKUM

sume orang akan dilamun cinta btui x,dan dh sememangnya akan merasa dunia ni indah je bila bercinta cintun .Apa yg  dibt suma rasa elok ja,biaq p la klu bnda tu cm xelok.Tapi kira pa,asal ati suka,suma kira ok..kn2.Tp bek p cmna pon,syg p cmna pon,pergaduhan pasangn kekasih msti xleh lari ponya...menipu la klu bercinta tu xpnh gaduh kn.Tp kita mst bijak mngawal keadaan klu xmau perkara yg keck jd kronik gila2...so mgkin 10 tip yg aku bg ni bleh mmbntu kita semua!!! try la naa!!!wazAAA!!!!

ni dia tip2 
 
control emosi
 
1.try kwal emosi hgpa dgn menenangkn diri sblm hgpa bt sesuatu,kebiasaan pmpuan ni ,besa la snsetip dan emosi sket.so kita mst bijak dan jgn cuba tunjuk rsa marah@xpuas ati kita tu kt dpan depa.yela at least kita xdak la nk bt keadaan tu jd huru-hara ag kn,walaupon dok tgh panas ati giler2!!!..

jangan dok gatal cari pasal
 2-benda yang pling pnting dlm dok berawek2,berpakwe2 ni adalh tolak ansuq,klu da mslah bleh bncng sma2,pastu try solve the problem dgn bijak dn berhemah..hehhee.tp..ada tp nye..jgn la dok gatai bt ssuatu yg bleh mmbangkitkn perbalahn tu je...

jujur dan saling mempercayai
3-ha..ni lg pnting dlm dok bercinta,malah jd giler2 pnting klu smpai dh berkawen,dlm bermarka2 ni kena la jujuq dan percaya kat awek/pakwe hgpa,sbb keprcayaan dan jujur tu la kunci sgala2nya..klu hgpa nk hbgan hgpa berkekalan.
 
jangan dok bersikap mngongkong sgt. 
4-hgpa xberhak utk memonopoli awek/pakwe hgpa.ala biaq la apa dia nk bt bila depa dh jd awek hgpa la kn,sebb ape,depa pon ada hak nk mnikmati msa lapang depa,xknla 24jam dgn kita je tul x,depa pon nk jgak ada msa ngn kwan2..xkira la kita atau depa 2 2 sma2.nk rasa bebas.hgpa mst la sling kna faham memahmi..sng kn..tp kna beringat la..bebas tu bkn la smpai leh si lelaki leh kuaq ngn awek ,si pompuan leh kuaq ngn pkwe len..jgn la cmtu,ada batas2 nya jgk pikir sndiri la kn...hihi

 SETIA.. 
5-kat sini yg aku nk tkan sket kt hgpa,JAGAN SESEKALI BERLAKU CURANG kt awek/pkwe hgpa.dh pandai nk bercinta kn,so kna pandai setia jgk kn bru kukuh hbgn hgpa.klu xdak sifat setia alamtnye cm tukar bju r,sat2 awek ni,sat awek sna,sat2 pakwe ni,satg pakwe sna dok tukaq pasangn jenuh.silap kna cop PLAYGIRL?pLAY BOY..nmpak sgt xdak nilai..laki xpe la xnmpak,klu pmpuan ha??????cmne kn2..

bersikap terbuka
6- hat ni pon pnting jgk,klu rsa nk kekal hbgn tu,jgn r ambil serius kat benda2 yg xbrpa nk pnting,pastu bt sesuatu pekara tu secara positif sbb apa klu dgn cra ni,xdak la nk timbul msalh kn..

berterus - terang
7-bnyak2 bnda ni yg bgus skali dlmbercinta,biaq p la perkara baik ka,buruk ka,jgn dok selindung2,sbb apa bgus hgpa terus terang dulu dripada awek/pakwe hgpa dpt tau dri mulut org len..lg la haru kn,trus terang je...walupon ssh nk gtau kn...

jangan dok ungkit kisah lalu
8-jangan dok ungkit bnda yg lepas,biaq la ia berlalu hahaha...sbb nnt dri situ r tercetusnye conflick

jangan bandingkn SI DIA.. 
9-bila dh berkapel tu, redha jela dengan apa yg awek/pkwe hgpa ada,jgn la dok beza2 kn dia dgn si dia,hgpa kna tau xdak spa pon suka dibndingkn kn tau...kn2..so klu bnda ni xkwl rugi hubgn hgpa tu..mst da mslah..kcik ait oooo..klu dok bnding mbndingkn ni...sbb manusia suma xperfect..k


buang sikap ego hgpa
10-sume org ada egonya tersndiri..klu nk buang tu mmg x r kn..klu bleh kwl la,xke mana klu ego mnguasai dri.huhuhu..

aku rsa cukp kot 10 tip ni...na...xlarat  nk bt ayt,dh la ayt pon tunggang terbalik...ape2 pon yg baik tu datngnye dari ALLAH S.WT,dan yg kurang baik tu dtg dri diri aku sndri..hahahahahahha



P/s: klu nk berpacaran tu pndai2 la hgpa jga na...pndai2 la decide mna elok mna x na?
                                *selamat beramal*

TRY TEKAN LIKE

Bayi ngomong (bercakap) ttg TaRiKH hari kiamat

ASSALAMUALAIKUM~~~

berita tergempar...
korang tgk video ,first time aku tgk terkejut giler dan terkjut BERUK jdnye.. mna x nye bila tgk bdk yg bru dilahir kn,tp dh bleh berkata2,
kanak-kanak lelaki ni,telah mmberitahu ttg tarikh kiamat..mmg dsyat!!!!!!..cya xcya mslah nye bdk ni..walupon bru di lahirkn,tp dh bleh berkata2...itu yg mnjadi tnda PERSOALAN..BTUL ATAU TIDAK,,so hgpa tgk r sndri klu xcaya!!!!!!!




p/s :disbbkn masalh AUDIO yg kurang Baik ,PASTikan suara dibuka MAXIMUM VOLUME...

p/S: jauh kan diri dari bnda2 yg MUDah pEcah DAn PanAS












p/s: PAdan Muka hngpa dH KeNA GaMe..whahahhahahahhahahhahaa TRY TEKAN LIKE

beza laki dgn pompuan

hahahah....aku nk kongsi la bnda ni sbb bg aku mmg lawk hahhaha...
hgpa tgk la sndri...hahahahhaha


video


P/s: xtau nk kata pa..hahahhahahha TRY TEKAN LIKE

Tuesday, 17 May 2011

Tips Mengenali GADIS ini Masih DARA atau TIDAK



Pasangan hidup adalah salah satu perkara yang menentukan terbinanya kehidupan sakinah wa rahmah di dalam keluarga. Tentunya selain ketaqwaan, nasab (garis keturunan) dan memiliki sedikit harta (bukan dalam maksud material), kecantikan serta keperawanan seorang gadis sangat digalakkan dan menentukan dalam memilih pasangan. Berikutnya adalah sedikit tips untuk ANDA melihat dan MENGENAL seorang gadis yang masih suci. Semoga dapat manfaat, dan ini adalah tips buat ikhwan-ikhwan yang benar-benar mahu membina rumah tangga, jadi jangan disalah gunakan ya…

KRITERIA WANITA PILIHAN ADA 4
1. Agak hitam rambutnya, hitam alisnya, hitam bulu matanya, hitam bola matanya.
2. Agak putih badannya, putih giginya, putih kedua telapak tangannya.
3. Agak kemerah merahan bibirnya, kemerah-merahan pipinya, kemerah-merahan gusinya.
4. Agak sedang kepalanya, dagunya, sedang payudaranya, semerbak keringatnya, harum bau mulutnya, hidungnya dan badannya.

Wallahu a’lam bissawab. Untuk lebih spesifik ada beberapa PERKARA yang perlu diperhatikan diantaranya :


DAHI
Gadis yang masih suci, dahinya licin. Jika selalu senggama licinnya hilang, justeru itu akan timbul kedutan (garis-garis) yang kadang-kadang nampak, kadang-kadang tidak ketika berbual. Kedutan kerana sudah tidak suci, tidak sama dengan kedutan wajah yang dimakan usia. Kedutan kerana dara yang telah hilang, tidak begitu ketara dan tidak begitu nampak, kecuali ketika muka menunjukkan reaksi tertentu seperti sedang ketawa dan bercakap, sementara kedutan kerana dimakan usia sentiasa nampak dan kekal. Jangan dihilangkan dengan sebarang minyak, walaupun pada zaman sekarang ada bermacam-macam minyak.Tetapi kedutan kerana hilangnya kesucian tidak mudah dihilangkan. Untuk memudahkan melihat gadis yang masih suci atau tidak. Cuba perhatikan dahi gadis yang sudah bersuami dengan yang belum bersuami. Perhatikan betul-betul, pasti akan nampak kelainannya. Gadis yang sudah tidak suci terdapat beberapa garis-garis kedutan timbul dan melekuk di dahi gadis itu. Perhatikan betul-betul, sebab garis-garis itu tidak begitu nampak (jelas). Wallahu a’lam.


HIDUNG
Gadis yang masih suci atau tubuhnya belum disentuh oleh lelaki, hujung hidungnya berwarna kemerah-merahan, jika disentuh hujung hidungnya nampak merah. Gadis yang tidak suci hujung hidungnya merah tetapi merah pucat, kadang-kadang warna merah tidak nampak, yang nampak hanyalah pucat, tidak percaya cuba lihat hujung hidung anak perempuan, merahkan..? Bagi lelaki yang suka merosakkan kesucian wanita, hidungnya berbelang, oleh kerana itu disebut lelaki hidung belang. Wallahu a’lam





MATA
Dari mana datangnya cinta, dari mata turun ke hati…..

Kita menggunakan mata untuk memandang dan melihat seseorang, cantikkah, bugarkah, kuruskah, dan sebagainya. Kadang-kadang kita memandang wanita cantik dibahagian luaran sahaja, tetapi bahagian dalamannya sudah habis, untuk mengetahui wanita itu masih suci atau tidak cuba lihat matanya.

Jika bahagian bawah kelopak terlipat sedikit dan terdapat tanda lebam bererti gadis itu sudah tidak suci lagi, mungkin sudah bersuami. Lebam yang menunjukkan tidak suci nampak seperti garis-garis hitam di bawah kelopak mata, disamping warna hitam di bawah kelopak mata kelihatan sedikit berkedut. Gadis yang masih suci matanya berseri-ser, tidak ada warna hitam, lebam mahupun garis-garis. Apabila gadis itu tertawa di bawah kelopak matanya tidak terdapat apapun, seperti kedutan, bergaris dan lain-lain. Wallahu a’lam.( maksud lebam mata bukanlah kerana kurang tidur loh.)


PUNGGUNG
Punggung gadis berubah melalui 2 proses:
1. Punggung gadis menjadi besar kerana proses hormon.
2. Punggung gadis menjadi besar kerana lelaki.
Punggung yang sudah mendapat sentuhan lelaki akan menjadi besar, lebih-lebih lagi yang sudah melakukan hubungan badan. Punggung gadis yang masih suci walaupun gemuk ia masih kelihatan cantik, sebab masih kental dan tegang serta tidak lesu dan jatuh. Cubalah perhatikan pinggang gadis, kalau pinggangnya masih ramping dan punggung tidak besar, tidak montok dan kenyal pada punggungnya. Kalau berjalan punggungnya tidak goyah sebab dagingnya masih solid dan tidak lembut kalau dipegang, artinya dia masih suci. Bagi yang pernah melakukan hubungan badan, punggungnya memang berisi dan besar tetapi tidak kental, punggungnya nampak jatuh, lebih-lebih lagi ketika ia sedang berjalan, goyangannya tidak melantun.

Kenapa punggung gadis yang pernah melakukan hubungan badan boleh jatuh? Ketika melakukan hubungan badan lebih kurang 90% hormon yang ada di bahagian punggung akan tertumpu kebahagian kemaluan, sebab ketika masa puncak (orgasme), punggung gadis menjadi tegang.

Apabila sudah selesai perhubungan badan punggung yang tegang akan mengendur semula dan ini menyebabkan punggung menjadi kendur dan jatuh. Lebih kerap gadis itu melakukan hubungan badan, punggung akan semakin jatuh  lesu dan leper. Wallahu a’lam.


TELINGA
Telinga termasuk salah satu pancaindera yang boleh digunakan untuk mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. Di negeri China telinga menjadi petunjuk untuk mengetahui penyakit di dalam tubuh seseorang. Gadis yang belum pernah disentuh oleh lelaki, telinganya cantik dan nampak bersih, kalau gadis itu pernah disetubuhi atau telinganya pernah digigit atau dicium dan disentuh, secara automatik bentuk telinga gadis itu akan berubah menjadi lebih leper sedikit dan tidak lagi kemerah-merahan dan menjadi pucat. Bagi gadis yang masih suci tetapi pernah disentuh lelaki, pucatnya tidaklah ketara sangat. Wallahu a’lam.










PAYUDARA
Peranan payudara memang banyak, bukan sekadar menggoda nafsu lelaki sahaja, tetapi payudara sebagai bukti jika gadis itu pernah disentuh atau tidak. Payudara gadis yang belum pernah disentuh, sentiasa tegang. Tetapi kalau sudah kena sentuhan, tegangnya berkurangan dan membesar sedikit daripada ukuran asal, lebih kerap disentuh, lebih kendur.

Perhatikan gadis ketika berjalan atau berlari, bergerak-gerak dan terbuai jatuh (ke bawah) dan berbuai sesekali bermakna ketegangan sudah hilang. Kalau belum kena sentuhan, walaupun buah dada berbuai ketika berlari tetapi buaiannya tidak terlalu terbuai-buai bermakna ketegangannya masih ada.

Puting payudara yang pernah disentuh menjadi panjang dan terjojol (keluar) sedikit dari tempat persembunyiannya. Payudara yang selalu kena ramas akan menjadi lebih besar, dan jangan pula menuduh gadis yang berpayudara besar itu kerana diramas. Sebab, payudara yang besar diramas dan yang besar kerana semulajadi memang berbeza.

Payudara yang diramas menjadi besar tetapi tidak tegang. Sementara payudara yang besar kerana semulajadi sentiasa tegang dan ketiks berjalan tidak bergoyang, kalau yang diramas bergoyang terbuai-buai seperti telinga gajah, berbuai kekiri, kekanan, keatas, kebawah terkadang melambung-lambung ketika gadis itu berjalan atau berlari.

Mengapa payudara bila kena sentuhan boleh jatuh dan apakah hubungan telapak tangan dengan otot payudara? Ketika payudara dipegang atau diramas-ramas gadis akan merasa gairah, ketika ghairah hormon-hormon akan mengisi ruang payudara sehingga menjadi tegang. Setelah ghairah payudara yang tegang lalu mengendur dan menjadikan ototnya mengendur pula. Payudara yang dihisap putingnya menjadi lebam, yang belum kena hisap putingnya berwarna merah jambu. Sekiranya gadis itu tidak suci, payudaranya jatuh terjuntai seperti buahbetik yang terjuntai di pohon.

Payudara memang terkandung seribu tanda, termasuk mengetahui wanita yang sudah mempunyai anak atau belum. Perhatikan putingnya kalau tegangnya menghala ke atas iaitu mendangak ke atas bererti wanita itu sudah pernah melahirkan, kalau putingnya sentiasa terjojol keluar dan mendongak ke atas bererti wanita itu sudah pernah melakukan hubungan badan, tetapi belum pernah beranak. Namun payudara sering kali dianggap sebagai simbol seks, sebahagian besar wanita dan lelaki sangat menyukai buah dada disaat melakukan hubungan seksual, kerana mereka dapat mencapai orgasme (kenikmatan) hanya kerana dari rangsangan payudara.

Seorang gadis jika telah dewasa, sangat kecil kemungkinan ukuran payudaranya berubah, kecuali bila berat badannya bertambah. Pembengkakan payudara kerana kehamilan, menyusu atau pengaruh pil kontrasepsi adalah bersifat kondisional. Postur tubuh yang baik akan membentuk payudara nampak lebih besar. Cuba bertanya, apakah ia senang payudaranya disentuh atau tidak? Sebahagian wanita memiliki puting payudara yang sangat sensitif sebahagian yang lainnya tidak, mereka mungkin ingin payudaranya disentuh atau mungkin tidak. Tetapi umumnya wanita menyukai sentuhan lembut dan ciuman pada payudara dan juga pada puting payudara. Payudara dan putingnya akan mengeras apabila dirangsang. Begitulah tanda-tanda yang paling jelas bila ia terangsang, meskipun tidak semuanya demikian. Tanda-tanda lain adalah cairan pada liang vagina, kemerah-merahan di dada dan meningkatkan kecepatan denyut jantung dan pernafasan. Wallahu a’lam.


GARIS TELAPAK TANGAN
Gadis yang berkulit tebal dan kasar, cuba perhatikan kedua telapak tangannya, jikalau retak (pecah urat, urat-urat yang kelihatan retak), bukan kerana mungkin disebabkan tidak tahan bahan pencuci yang mengandungi kimia, bererti gadis itu sudah hilang kesuciannya. Gadis yang masih suci, kedua telapak tangannya halus dan licin. Jika kesuciannya telah hilang, kedua telapak tangannya ketika di tekan warnannya pucat tidak merah, jika di picit langsung menganjal balik. Satu cara lagi, cuba perhatikan telapak tangan kanan, jika ada garis putus-putus bahagian tengah bererti kesuciannya telah hilang, bila tidak terputus-putus bererti ada harapan kesuciannya belum hilang. setelah melihat telapak tangan yang kanan, cuba genggam ibu jari tangannya sebentar saja kira-kira seminit, bila digenggam terasa hangat dan ibu jarinya merah ketika dilepaskan, bererti ada harapan masih suci. Perhatikan pula ibu jarinya, jika kelihatan pucat sekali walaupun ada rasa hangat bererti kemungkinan besar kesuciannya sudah hilang.

Cuba pegang erat jari kelingkingnya, kira-kira seminit, lalu lepaskan, tanyalah bagaimana rasanya ketika dipegang erat dan dilepaskan?. Kalau ia menjawab tiada rasa, mintalah maaf banyak-banyak, kemungkinan ia tidak suci lagi. Tapi kalau ia menjawab ada rasa rangsangan, jantungnya berdebar-debar atau ada rasa sakit seperti berdenyut-denyut. Alhamdulillah nampaknya masih suci. (Yg uji adalah orang lelaki)


JARI TANGAN
Dengan jarilah lelaki suka memegang dan menggoda perempuan, begitu pula halnya jari-jemari perempuan, jari adalah kawasan yang paling asas untuk mengetahui gadis yang suci atau tidak. Caranya cukup mudah, terlebih dahulu berjabat tangan, ketika berjabat tangan ramaslah tangannya, kalau lelaki bukan mahramnya pun boleh memegang tangan seorang gadis, itu menunjukkan dara kecil dibahagian tangannya sudah ternoda..hehe..betul tak?.

Apabila tangan dan jari-jari gadis itu boleh di ramas-ramas bererti peluang untuk memegang tempat-tempat yang lain terbuka luas. Cuba jari-jari gadis itu d belai-belai dan di ramas dengan lembut, bagaimana perasaan gadis itu?

Sentuhan jejari lelaki sememangnya membawa satu rasa yang nikmat dan berahi yang tersendiri. Sentuhan tangan sentuhan ajaib, dari tanganlah akan menjalar ke zon-zon yang lain.

Sentuhan tangan memang syahdu, kalau tidak percaya cubalah lihat betapa bahagianya berjalan sambil bergandingan tangan. Bila anda ingin mengetahui gadis itu biasa disentuh atau tidak, cuba hulurkan tangan dan bersalaman dengannya, selama bersalaman genggamlah tangannya dengan lembut dan cuba sentuh jari kelingking gadis itu. Ketika menyentuh jari kelingkingnya tengoklah wajah gadis itu, apakah dia nampak gelisah dan resah serta tersentak?. Kalau dia terkejut dan tersentak bererti besar kemungkinan dia masih suci, kalaupun dia pernah berasmara, mungkin belum sampai 'tersondol'. Jika saat jari kelingkingnya disentuh dia nampak rileks saja, besar kemungkinan kesuciannya sudah lenyap. Wallahu a’lam.


PERUT
Peribahasa mengatakan biar pecah di perut jangan pecah di mulut, begitulah kata peribahasa, tapi tubuh wanita bukanlah peribahasa. Kalau pecah kegadisannya, pasti pecah perut. Bila gadis pernah melakukan hubungan badan, maka perutnya akan menjadi mengembang dan menjadi buncit sedikit. Kerana kebiasannya gadis yang belum pernah melakukan hubungan badan pinggangnya masih ramping dan perutnya masih kempis. Mengapa perut menjadi buncit sedikit? Saat gadis itu melakukan hubungan badan sudah tentu gadis itu sampai ke puncak (orgasme), ketika sampai ke puncak gadis itu tidak tahan dan menahan dibahagian perut. Otot-otot bahagian perut menegang ketika orgasme dengan daya tahan yang sangat tinggi dan kuat.

Ketika itulah perut itu mengembang dan setelah melakukan hubungan badan perut menjadi membuncit. Satu lagi tanda di perut, kalau gadis itu sudah pernah melakukan hubungan badan, ada garis panjang dari bawah buah dada sampai ke perut dan dari pusar sampai kekemaluan. Garis ini tidak terjadi kepada semua gadis, tetapi kalau ada gadis yang memiliki garis ini ertinya ia tidak suci lagi. Ada sebagian gadis yang sudah pernah melakukan hubungan badan hanya memiliki garis dari bagian bawah pusar sampai kekemaluan. Kalau gadis itu sudah hamil, garis itu akan terbagi dua, cuba lihat perut wanita yang hamil, mesti ada garis retak yang melintang di perutnya. Gadis yang masih suci umumnya perutnya masih lembut. Bagi yang sudah pernah melakukan hubungan badan, kulit perutnya agak kasar sedikit. Ada juga yang menjadi keras sebab hormon dan lemak mewujudkan gumpalan dibahagian bawah dinding perut. Wallahu a’lam


RAMBUT
Rambut merupakan mahkota wanita tetapi juga berperanan menentukan gadis itu masih suci atau tidak. Gadis yang masih suci, rambutnya memang rapi, kelihatan segar dan tidak kasar, sementara gadis yang sudah hilang kesuciannya, rambutnya kelihatan tidak ghairah. Pada zaman nenek moyang kita dulu, mungkin juga masih diamalkan sampai sekarang. Ketika seorang gadis hendak dinikahkan, mak andam pengantin terlebih dahulu memotong rambut di dahi, disebelah belakang telinga kiri dan kanan. Rambut-rambut inilah yang mereka sebut rambut perawan.

Dengan menggunting rambut-rambut ini, mereka dapat mengetahui apakah gadis itu masih suci atau tidak. Untuk membuktikannya cuba sediakan sebiji buah kelapa muda yang sudah dilubangkan dan airnya tidak dibuang lalu masukkan potongan rambut tersebut. Jika rambut-rambut itu terapung dipermukaan air kelapa ertinya gadis itu masih suci. Jika semua rambut itu tenggelam ertinya gadis itu sudah tidak suci. Satu lagi caranya, kalau ditiup angin rambut gadis itu mengembang lembut dan kembali ketempat asalnya. Alhamdulillah nampaknya ada harapan kegadisannya masih ada. Wallahu a’lam.


BIBIR
Percaya atau tidak bahwa bibir gadis yang pernah dicium lebih menarik dan cantik. Apabila bibir bertemu bibir, maka akan menjadikan pergerakan darah mengalir pada bibir dan membentuk bibir yang baru. Lebih kerap dicium, lebih cantik pula bibirnya. Tapi ada juga gadis yang mempunyai bibir mulut yang cantik walaupun tidak pernah dicium. Gadis yang belum pernah dicium bibirnya kelihatan berwarna merah jambu dan tidak ada garis lembam (bengkak) atau hitam di sekitar bibirnya. Bibir gadis yang tidak pernah dicium tidak nampak pucat dan bibirnya licin dan basah. Bibir yang pernah kena cium akan nampak lembam walaupun hanya sekali saja, dan dapat merubah bibirnya kerana terdapat garis-garis kasar yang memperindah bentuk bibir seperti irisan jeruk.

Bila gadis itu tidak suci lagi, bahagian tengah bibirnya nampak retak, seakan-akan terbahagi dua, retaknya tidak begitu jelas, akan tetapi nampaknya kalau diperhatikan betul-betul. Ada pula yang mengatakan gadis yang tidak suci ketika ia tertawa bibirnya nampak lebih besar/tebal daripada tidak tertawa dan bibir bawah kelihatan keluar berbanding bibir yang atas. Wallahu’alam.


KEMALUAN
Ini tentunya hanya diketahui selepas bernikah. Permukaan kemaluan gadis yang pernah melakukan hubungan badan, mempunyai kesan lebam, pintu kemaluan tidak tertutup rapat, agak renggang sedikit. Kalau gadis yang masih perawan, kemaluannya sentiasa tertutup rapat. Sebenarnya selaput dara boleh dilihat langsung ke dalam kemaluan gadis. Bila kemaluan masih rapat bererti gadis itu masih suci. Kalau lubang itu terbuka sedikit berarti gadis itu sudah tidak perawan lagi.

Cuba perhatikan warna kemaluan gadis, kalau permukaan pintu kemaluannya berwarna ungu, kemerah-merahan bererti dia masih suci, akan tetapi kalau warna merah sudah pudar malah menjadi pucat, bererti dia sudah tidak suci lagi. Satu lagi, biasanya saat malam pertama, lelaki biasanya agak susah memasukkan zakarnya kedalam kemaluan gadis.

Pertama kali melakukan hubungan badan dengan seorang gadis yang baru pecah selaput darahnya memang tidak memuaskan, kerana gadis itu tidak selesa dengan darah yang keluar pada malam pertama (kebiasaannya) dan rasa pedih pada kemaluannya. Sehingga ia tidak akan mahu terlalu lama. Untuk mengetahui selaput dara yang pecah, cuba tumpukan mata anda pada dahi isteri anda, kalau dia berkerut ertinya dia menahan sakit, tetapi kalau dia berpura-pura, rileks sajalah…
wallahu’alam..


credit to:

http://pulakdah.blogspot.com

TRY TEKAN LIKE