CoNTenG diNDinG

Friday 1 July 2011

BERSIH

salam...

emmm..korang mesti tau apa makna bersih kat tajuk entri aku ni kan...tiap hari aku baca pasal perhimpunan bersih ni..emmm..macam2 politik sekarang kan..
aku pon dah tahu mana btui mana tak...rasa tak selamat lagi ada la..adush...
aku pon tak paham la...perlu ke kita sesama melayu bergaduh...
itu lah kelemahan orang melayu,yang untungnye...bangsa lain...
tengok bangsa kita dok bertengkaq sesama sendiri,depa senyum je sambil tangan bersilang peluk tubuh...siap ketawa lagi..pastu mesti dalam hati depa cakap hahahhaha..melayu kena game..huhhu..padan muka~~

aku bukannye nak sokong mana2 pihak,berpolitik pon bukan,tapi bagi aku...
aku nak tanya korang?sekarang korang rasa aman tak kat Malaysia ni....?
tak cukup lagi ke???
perlu ke perhimpunan2 macam ni...semua ni boleh mengugatkan kedaulatan negara kita...
kita nak ke jadi ke negara yang sentisa berada dalam ancaman....kita tak payah pergi jauh,negeri jiran kita thailand.....AMAN ke?
tak kan,nak macam tu ke...tapi tak pela negara diorang Islam Vs non ISlam..tapi kita...Islam semsa Islam,
satu bangsa satu keturunan...kenapa kita tak boleh nak bersatu ek???
ape sebabnye..idelogi ape yang membuatkan perbalahan antara politik??ape?..ape?

Yang berpolitik pon jangan la terlalu taksub dengan parti sendiri..kandang2 ketaksuban tu boleh buat sesorang tu hilang pertimbangan tau...sampai kan sanggup buat benda2 bodoh..yang aku rasa diri sendri tak nak buat.....tapi bila dah suara kecik kata tak nak,tapi suara besar cakap buat..emmmm..kompom jadi jugak...kan..

Sudah2 la tu...serabut aku baca pasal perhimpunan 9julai ni..risau pon ada..nanti..dok elok2..
tuuptup..jadi rusuhan...tak ke kena darurat tu..
ni negara kita,negara yang aman tak pernah ada kisah hitam yang dasyat2 walaupon kita berbilang kaum,hal 13 mei kita lupakan..jangan nanti timbul peristiwa 9julai plak...melayu VS melayu....tak ke kita kena gelak je dengan negara2 luar...silap2 kompom kena cop BODOH....

Aku rasa zaman nabi dulu pon tak macam ni..walaupon perjuangan Baginda lagi sukar,dicaci dihina,di macam2 la...kenapa tidak kita umat yang hina ni ....bukan ini caranye....arrrrhhhggg...ape pon tak boleh...
dah la karut je sume ni...lupakan 9 julai,mulakan dengan berbincang..bukannye dengan perhimpunan yang entah ape akan jadi nanti....OH Malaysia ku...Kau satukanlah hati2 MElayu yang lupa pada keamanan dan Kesucian islam...hilangkanlah ketaksuban hati kami2 suma...huhuhu...mintak la kalau jadi jugak himpunan tu takde lah kemalangan jiwa berlaku kan...PEACE NO WAR


p/s: bagus jadi orang yang mencari keredhaan/kepolitikan dari ALLH S.W.T dari mencari kepolitikan dunia ni...

(*.*)v

Peace Malaysia
TRY TEKAN LIKE

No comments:

Post a Comment