CoNTenG diNDinG

Monday, 1 August 2011

umpat-mengumpat hentikan la~~


Assalamualaikum ♥ apa gunanya puasa jika mulut tidak b'henti mengumpat dan mgatakan hal keburukan org lain?? ♥ apa gunanya puasa jika tidak m'jaga maruah org lain & diri sendiri?? ♥ apa gunanya puasa jika mendedahkan aurat walopon ke bazar ramadhan?? ♥ apa gunanya puasa jika bersentuhan kulit d'antara lelaki dan perempuan yg bukan hal...al bg mereka ats ikhtiar mereka juga utk mnyentuh sesama sndiri khususnya yg b'COUPLE sambil2 jalan d'bazar ramadhan??


jauh kan diri daripada perkara2 seperti ini

perkara 1 :



perkara 2 :



p/s : aku pon tak sempurna selalu melakuka perkara2 cmni tapi yang no 2 tu jarang kot
maafka aku jika ada terasa ini cuma ingatan untuk aku dan juga untuk kawan2
supaya RAMADAN kita lebih mendapat kerahmatan
AMIN YA RABB~~


TRY TEKAN LIKE

12 comments:

  1. jangan la kutuk2..
    tak comey la bulan ramadhan nanti~
    haaa..hehe

    ReplyDelete
  2. tau xpe....jgn bg org down tul x?nnt klu suatu hri nnt..klu kte yg kna lg truk down nye..mst kena kutk lg truk kn..duniakn berputaq2

    ReplyDelete
  3. hambooiii, muncung kemain lagii ( pic 1 ) Hehehe

    JOM terbang ke ENTRI TERBARU AdinLaLa ! - Tebu Didahulukan, Durian Diketepikan
    JOM review ke ENTRI AdinLaLa ! - Tinggi ke darjat kita?

    ReplyDelete
  4. HAHA! insya-allah..jagalah diri masing masing kan? btw, salam ramadhan en.buny :)

    ReplyDelete
  5. adin: hehhe..thu xpe muncung tu dh mcm tikus mondok kn...hahahaha...

    ReplyDelete
  6. bitter : a;ah...jga la diri msing2 tp klu leh tgr kwn2 tu tgur je..teguran tu kn utk diri sndri..kn2..hehhe..slmt pose jgk...hehhe

    ReplyDelete
  7. terima kasih utk peringatan :)
    salam ramadhan :)

    ReplyDelete
  8. harap bulan puasa ni kena rajin beringat yea... ;p

    ReplyDelete
  9. lilyn: sme2,manusia selalu alpa,so ingt mengingatilah sesama kita..hehhe...peringatn utk diri sndri...jugak..

    ReplyDelete
  10. wan:hehhehe...hang tau xpa...bukan bulan pose je..bln2 len pun kna gak jaga..hahahahha

    ReplyDelete
  11. bulan puasa ni banyak kena jaga. bukan setakat puasa makan dan minum je kann. terima kasih sebab mengingatkan..

    ReplyDelete
  12. tea:thank sudi bca..kita sesama insan harus ingt mngingatikn,utk diri sndri dn kwn2..hehhe

    ReplyDelete